Siderhasj

søndag 28. februar 2016



Da jeg først startet, måtte jeg finne inspirasjon til min egen logo. Jeg fant mesteparten av inspirasjonen min på Pinterest, slik vi har blitt vist. Inspirasjonen består bare av veldig enkle logoer. Ingen av disse var noe særlig komplekse eller store, de var veldig enkle designmessig, og jeg synes at alle sammen er veldig bra lagd.











Over ser du alle logoene jeg fant på Pinterest som inspirerte meg. Noen av logoene er gjort med negativ flate som virkemiddel.















Dette bildet viser tankekartet jeg lagde for å finne ut hva jeg ville lage. Jeg hadde noen forskjellige idéer, men ingen av dem ble noe vellykkede da jeg prøvde å tegne dem i Illustrator, annet enn den siste, som er markert med en sirkel rundt. Mitt første forsøk var å skrive wooly inni sauen, som blir vist i bildet under.










Jeg ville også skrive wooly med tekst som ser ut som ull, men det ble heller ikke veldig bra.










Jeg hadde i tillegg en idé om å bruke en sittende sau, men skissen min av det ble veldig rar, og jeg var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle få det til å bli noe bra.












Her er alle skissene jeg tegnet før jeg begynte å jobbe i Illustrator.











Fonten jeg valgte å bruke er Edwardian Script ITC, men jeg prøvde meg fram med mange forskjellige fonter.
















Den fonten jeg endte opp med å bruke er denne:














Jeg prøvde å plassere skriften i logoen forskjellige steder for å se hva som var best, men jeg ble mest fornøyd med å ha den rett under sauene.

















Forskjellige farger ble prøvd, men favoritten min var helt vanlig svart.

















Først prøvde jeg grønn, fordi Wooly er økologisk. Grønn ble ganske bra.


















Så prøvde jeg blå, som også fungerte ganske bra.


Jeg prøvde også rosa, men det var jeg ikke så fornøyd med.



















Til slutt prøvde jeg rødt, men det ble heller ikke så vellykket.
















Til slutt endte logoen opp med å se slik ut. Jeg er veldig fornøyd med hvordan den ble. Det var veldig mye forskjellig som jeg prøvde å lage, men jeg er glad for at jeg endte opp på denne. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar